En eilen juonut edes paljoa, mutta aamulla oli krapulaa muistuttava olotila. Ehkä se on se kirottu punaviini...
Hyvä että Pekka Haavisto pääsi toiselle kierrokselle. Pääsisipä presidentiksikin. Toivottavasti vähään aikaan ei ole tulossa vaaleja. Politiikka on liian isoissa määrissä kauhean väsyttävää.
Tänään opin taas niin diippiä kamaa! Meidän jokaisen sisällä asuu nimittäin kirja! Kirjailijat ovat vain kääntäjiä, käännämme sisällämme olevan kirjan ymmärrettävälle kielelle. Mutta sitä ei voi pakottaa, se vain putkahtaa sieltä joku päivä. Että tosi kiva.
Kohtalonuskoa?
Ja tätä kaikkea diippiä shittiä tuun tarvitsemaan ihan sairaasti, kun opetan päivät pitkät jotain suomen passiivin muodostusta. Siksi tuo kurssi onkin niin hauska. Minun on käytävä se, jotta voin valmistua ja pätevöityä haluamaani ammattiin, jossa en tule tarvitsemaan mitään tietoa tuolta kurssilta. Just parasta! <3 Tai sitten voin soveltaa omaksumaani, esimerkiksi uskotella kaikille maahanmuuttajille, että suomen kieli asuu heidän sisällään, se pitää vain löytää sieltä!!!
Luin tuossa taas Pikku Naisia ja nukahdin. Heräsin vähän vaille yhdeksän, kun isä soitti ja päätin sitten juoda kahvia, mutta se ei ehkä ollutkaan kovin hyvä idea, jos pitäisi mennä aikaisin nukkumaan... Mutta siis Pikku Naisia, olen ihan varma, että tässä on joku salaliitto, kun kaikki selittävät, miten ihana ja ihastuttava ja kepeä ja mukava kirja se on. Siis Siru, äiti, mummi, random kurssikaveri, vitun kaikki!! En pysty lukemaan sitä kuin vartin kerrallaan ja silloinkin yleensä lähinnä nukahdan. Jumalauta ne vain neulovat ja lukevat!!?? Ja se ei ikinä lopu, olen varma, että joku lisäilee siihen sivuja sitä mukaan kun luen sitä.
No okei, on siinä välillä ihan hauskojakin kohtia.
Mutta en silti ymmärrä, miten siitä voi PITÄÄ. Ja se kurssikaveri vasta pelottava olikin, selitti, että minun pitää päästä siihen sisälle, voin vaikka koittaa lähestyä sitä elokuvaversion kautta ensin. Siis jos en pääse johonkin kirjaan sisälle, niin sitten en pääse, on tässä elämässä tarpeeksi kirjoja luettavana, että rupeaisin oikein väkisin sisäistämään jotain yli sata vuotta vanhaa nuorten kristillistä propagandakirjaa! Jo on perkele!!
Olen ehkä surkein kirjallisuuden opiskelija ikinä... Onneksi se ei ole pääaineeni. Pelottavimpia ovat ihmiset, joiden pääaine on yleinen kirjallisuustiede ja sivuaine kotimainen kirjallisuus (tai toisinpäin). Siis... mitä.
Selitän vain jotain opiskelujuttuja. Ei kai tässä muuta oikein tapahdu. Miksei Finnair ollut matkamessuilla? Turkish Delightit ovat hämmentäviä. Alemin nuorempi baarimikko on niin asenne, kun tanssii aina kun ei ole ketään tiskillä. Ja ihan hyvää pizzaakin sieltä saa, juustoisaa. Mutta oon sitä mieltä, että Mäkikuplan pizza on parasta ja lonkero! Ei oo siellä tullut käytyä vähään aikaan.
Rauhaa ja rakkautta.
Pikku naisia on salaliitto myös koska: sen taivutuksesta tulee fiilis että olisit lukenut koko pikku naisia- teoksen, vaikka olisitkin lukenut vain pari sivua pikku naisia. Tai siis; tä on niinku sellanen Leipää, LEIVÄN juttu, jos tajusit..? paitsi ilman järkeä. Blääblää, kieroa peliä! :<
VastaaPoistaTotta, JUMALAUTA! Luin Pikku Naisia. Heh. Nyt voin jättää sen kesken ja sanoa, että luin Pikku Naisia. Hähää. Nuortenkirjallisuuden kurssini on pelastettu. Kiitos, olet nero!
VastaaPoista