Pöydälläni on jostain syystä rypistetty ostoslista, joka ei ole kirjoittamani. Se on ehkä isoäitini kirjoittama. Siinä lukee rasvatonta tuoremehua? Wtf? Ne ovat kyllä eri riveillä, että ehkä se rasvatonta tarkoittaa maitoa, mutta isoäitini ei ole jaksanut/muistanut kirjoittaa siihen maitoa. Mutta siis miksi minulla on tämä ostoslista pöydälläni rypistettynä?
Näin painajaista, että menin taas lentokentälle töihin. Yhtenä yönä näin painajaista, jossa näytin oppilaille leffaa, mutta laitoin television kiusallani luokan taakse.
Outo fiilis tänään. Eilen näin Lidlissä ihanan äiti-ihmisen, joka antoi pienen poikansa maksaa ostokset ja olla muutenkin mukana kaikessa. Siitäpä tulee varmasti upea ja vastuuntuntoinen poika. Tuli hyvä mieli.
Ja eilen soi Radio Helsinki, kun kävimme S:n kanssa kahvilla Taikalampussa. Kokeilin kyseistä kanavaa sitten himassakin, ja siis mitä hittoa, vihdoin hyvä radiokanava!! Siis vihdoin! Miksei kukaan ole kertonut minulle, että sellainen on olemassa? Miksei? Nyt olen kuitenkin todella onnellinen! Radio on jotain hyvin kivaa ja mukavaa ja ei-niin-nykyaikaista ja ymmärrettävää ja mukavaa. Lisäksi olen hyvä juoksemaan.
Hassua, kun tuossa sillan toisella puolella pyörii aina iltaisin jotain muslimeja valkoiset pipot (tai mitä ne nyt sitten on) päässään. Ja sitten niitä virtaa sinne joka suunnalta. Ja ne on sellaisissa hameissa. Mutta siinä ei näy mitenkään, että siinä olisi jotain moskeijaa, ne vain ravaa pizzerian viereisestä ovesta sisään ja ulos. Piilomoskeija!
Nyt kerron mikä on väärin! Mediassa ja kaikessa keskustelussa ylipäätään annetaan aina kaikki huomio PAHOILLE IHMISILLE. Oikeasti. Mutta uskon, että suurin osa maailman ihmisistä EI OLE PAHOJA. Miksi PAHAT IHMISET saavat kaiken huomion? Tämä on mielestäni väärin.
Ihan itku tulee.
Nyt vastapainoksi kerron siis pari uutisotsikkoa HYVISTÄ IHMISISTÄ:
"Eilen Lidlissä hyvä äiti ja kiva pikkupoika!"
"Harras muslimi pyöräili sillan yli!"
"Mummo leikkasi lapsenlapselleen kääretorttua!"
"Kassapoika toivotti kaikille asiakkailleen hyvää päivänjatkoa!"
"Junankuljettaja odotti junaan juoksevaa matkustajaa!"
No siinä näin ensi alkuun. Näillä saisi jo lehden aikaiseksi.
Ja kyllähän paikallislehdissä on usein kaikkia iloisiakin juttuja.
Oodi päivälle:
Varo ettet tipu
orjalaivan laidan yli
tähän kylmään homeiseen leväiseen lahteen
Radio Helsinki on niin itsestään selvä asia? Jotenkin vaan aattelin, et ehkä se ei jostain syystä kuulu sinne sisälle, ja kyllähän se vaihtelee, koska niillä on eri ohjelmia ja ne juontajat soittaa jsut mitä ne itse sattuu haluamaan.
VastaaPoista...häh, ei kuulu sinne sisälle? Siis mun kämpän sisälle vai? Kuuluuko radiota normaalisti kuunnella pihalla vai? Nyt en kyllä, rakas pikkusiskoni, ymmärrä ihan ajatuksenjuoskuasi. :'D
PoistaPidän muuten erityisesti tosta uutisesta "Harras muslimi pyöräili sillan yli". <3
VastaaPoista