Kävin kaupassa ja unohdin kardemummaputkilon hihnalle. Kävin hakemassa sen. Sain sen takaisin. Olin kovin onnellinen.
Ja sain Haksun kurssista vitosen!! Huolimatta siitä, etten ymmärtänyt sanaa "sepittää". Jee! Olen onnellinen! Se oli ensimmäinen pääaineestani saamani vitonen. Aikaisemmin olen saanut vitosia vain japanista ja virosta. Suomi on minulle kuitenkin haastavampaa kuin joku japani tai viro. Mutta kyllä se tästä! Näköjään!
Töissä on ollut ihan kivaa tällä viikolla, vaikka jotenkin kauhulla odotin noita yläastelaisia totuttuani ihaniin aikuisopiskelijoihin. Mutta historian opettajana voisi itseasiassa olla ihan hauskaa, koska se ei ole sellainen aine, että kukaan voisi varsinaisesti olla huono siinä. Siis että se joko kiinnostaa tai ei, mutta ei kukaan voi olla silleen "en ymmärrä historiaa wtf olen niin huono!!" samalla tavalla kuin jostain matikasta tai kielistä. Ja lopulta samojen asioiden opettaminen kolmena tuntina putkeen ei ole niin hirveää kuin voisi kuvitella. Mutta ehkä se vuosien mittaan voisi alkaa kyllästyttää enemmän. Toisaalta mitä eroa siinä on sitten siihen, jos opetan vuosikymmeniä putkeen uudestaan jotain suomen MA-infinitiiviä mamuille?
Minulle paljastui tänään myös, että isoäitini molemmat vanhemmat olivat venäläisiä. Onneksi olen menossa sille venäjän alkeiskurssille. Voin palata juurilleni tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden luvatulle maalle, Venäjälle! Mutta siis olen jotenkin hämmentynyt, luulin että olen jotenkin vielä kaukaisemmin venäläinen. Nythän siis olen todella venäläinen.
Kävin isovanhempieni kanssa syömässä Teboililla. Siellä ei ollut listalla mitään kala- tai kasvisruokaa ja kysyimme sitten joltain siinä hyörivältä ravintolapäälliköltä, että olisiko niillä jotain kasvisruokaa ja se alkoi innoissaan selittää jostain salaateista ja lämpimistä vihanneslautasista. Tilasin sitten lämpimän vihanneslautasen ajatellen, että kuulostaa tosi lupaavalta, jotain lötköjä keitettyjä porkkanoita todennäköisesti. Mutta ehei! Siinä oli sellaisia ihan sairaan hyviä kuorrutettuja kesäkurpitsoja ja hyvin maustettuja paprikoita ja tomaatteja ja tosi hyvää kastiketta, siis ihan megahyvä ateria! Huoltsikka, jolla ei ole näytillä edes lihattomia sämpylöitä, valmistaa keittiössään salaa kasvisgourmet'ta! Alan niin käymään siellä aina "se tavallinen, kiitos" -meiningillä ja saan mun salaisen kasvislautasen, jonka syön röökinhajusten taksikuskien vetäessä vieressä makkaraa.
Eilen yritin mennä aikaisin nukkumaan, mutta ei siitä mitään tullut, valosaa ulkona ja kaikkea.
Viikonloppuna Dark Shadows! WOW!
Oodi päivälle:
Väistellen takseja
taksaa
kävelen
juoksen etten jää alle
otan bussin
Kardemummaputkilot jää aina kassalle.
VastaaPoista