Tylsää tylsää tylsää onneksi huomenna voi tanssijalan vipatus tyydytyksen saada. Aion niin bailaa ja unohtaa kaiken tän tylsän!! Kukaan ei ole kutsunut huomiseksi töihin, vähän olen onnellinen, jos en joudu huomenna töihin, ajatella, ois vapaapäivä, vaikka ei mua haittaiskaan, jos joutuisin.
Eilisestä alkoi ilmeisesti kevät. Kevään tuulahdus. Lumi sulaa. Kevät on sellainen toiveikas juttu.
Kävin eilen Mäkkärissä omg, ei ollut kyllä kovin erityinen hampurilainen, joo. Tein illalla teriyakihaimonnia!
Mikä on ikävin tunne maailmassa? Pettyminen on aika ikävä. Livenauhoitusten kuuleminen radiosta on myös ikävää.
Se on niin noloa jotenkin, kun väsyttää mielenkiintoisella luennolla ja sitten ihan hetkeksi päättää laskea päänsä pöytää vasten ja sitten havahtuukin vasta jonkun puolen tunnin päästä, että upsista keikkaa, hehheh, kuuntelin kyllä koko ajan!
Tilasin Suomalaiseen Siepparin ruispellossa, niin voin sitten omistaa sen!
Tänään nuortenkirjallisuuden luento oli jopa ihan kiinnostava. Ovatko länsimaisen kulttuurin nuoret naiset sitten jotenkin vapaita, kun voivat vapaasti harrastaa irtosuhteita ja sekstailla kenen kanssa tahansa? Ei ole mitään uskontoa tai muuta auktoriteettiä mihin vedota, jos ei halua nussia, ja sitten sen sijaan, että olisi vapaus toteuttaa seksuaalisuutta, onkin velvollisuus toteuttaa sitä. Eli oikeastaan meidän kulttuurimme naiset ovat ihan yhtä vähän seksuaalisesti vapaita kuin vaikka ne muslimit tai kristityt, joiden on harrastettava seksiä vain sen yhden ja ikuisen aviomiehen kanssa.
En myöskään tahdo ymmärtää sitä, miksi jotain uranaista pidetään niin paljon vapaampana kuin kotiäitiä. Kaikki, miehet ja naiset, joutuvat tekemään uhrauksia, jos haluavat jotain. Uranainen on opiskellut ja tehnyt paljon töitä saavuttaakseen taloudellista vapautta, kotiäiti taas on ollut käydät täynnä lastenhoitoa ja kotitöitä. Mutta mikä saatana tekee kummastakaan yhtään sen arvokkaampaa...
Tietenkin meidän näkökulmastamme kaikessa on kyse valinnanvapaudesta. Vapaus päättää kenet nai ja ketä nai, nuoleeko pomonsa vai miehensä persettä. Kyse on vain siitä, kenen tahtoon alistumalla saa itsensä kannalta miellyttävimmän lopputuloksen. Vain siitä. Enkä nyt puhu enää naisista, vaan kaikista ihmisistä.
Mutta ei sitä ehkä pidä ajatella noin. Että alistuu jonkun tahtoon. Maailmassa nyt vain on sääntöjä ja hierarkioita ja sellaisia. Aina on tehtävä kompromisseja. Muuten joku sininen ukko voi räjäyttää kappaleiksi Etelämantereella.
Tai no itseasiassa aina ei ole tehtävä kompromisseja. Siksihän maailmassa on kivempaa nykyisin, että ihmiset ovat kyllästyneet kompromisseihin ja kapinoineet. Noh, meillä on siis valinnanvapaus tehdä kompromisseja tai olla tekemättä. Vittu tästä filosofioinnistani ei tule yhtään mitään.
Korkokengillä on muuten aika hyvä kävellä tollasessa kelissä, kun ne korot saa upotettua lumeen, eikä liukastele.
Just no moi.
Oodi päivälle:
Eteeriset öljyt
kuten bensiini
kiihottavat
ko ne
sinua??
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti