Viimeöisessä unessa hengasin jossain pukuhuoneessa kahden randomin tytön kanssa, joista toinen alkoi selittämään, että Nurkat-lehteä jaettiin joskus junassa ja se oli helvetin outo lehti. Minä sanoin, että olen sen toinen päätoimittaja ja ainoa, joka on elossa ja aloin itkemään hillittömästi. Sitten se tyttö oli kauhean pahoillaan, että oli sanonut Nurkat-lehteä oudoksi ja lohdutti minua. Lopulta menimme johonkin luokkaan, kun olin saanut itkuni loppumaan.
Sitten näin unta, jossa olin David Bowie ja nätti nainen otti minulta suihin pukukopin näköisessä puhelinkopissa. Se tuntui helvetin hyvältä! Olisinpa David Bowie ja minulta otettaisiin suihin.
Mutta minä olen minä ja ainoa Nurkat-lehden elossa oleva päätoimittaja.
En päässyt sitten kuitenkaan aamuluennolle maanantaina. Yllätys. Ja sittenkin kun menin yliopistolle, niin sain tietää, että tenttivastaukseni ovat niin ylimalkaisia, että minun on mentävä korottamaan jo läpipääsemäni tentin arvosanaa, jotta opin kirjoittamaan parempia tenttivastauksia. Voi surkeus. Mitäs päästävät tällaisia ääliöitä yliopistoon.
No joo. Kirsi tarkoittaa länsi- ja kaakkoismurteissa routaa. Syödäänkös ruotsalaisittain maapäärynä, ranskalaisittain maaomena, belgialaisittain öljyssä paistettuna.
Luvassa pimeyttä ja ulkopuolisuutta omasta elämästä. Todellinen yksinäisyys voi olla kevyempää kuin yksinäisyys ihmisten joukossa. Tuntuu joskus, että vain musertuu jonkin abstraktin alle. Mutta mitä väliä. Juna kulkee näin. Pääasia että kaikki näyttää hyvältä.
Tänään kotiin tullessa täällä haisi tosi myrkylliseltä. Se tuli lähinnä ehkä vessan ilmastointikanavasta ja epäilin, että joku haluaa kaasuttaa minut hengiltä. Suutuin, koska viattoman kissanhan se yritti kaasuttaa! Tai siis jos minä olen kotona, pystyn ehkä hei pakenemaan, mutta jos kissa on yksin kotona, se ei voi! Tuulettamalla haju kyllä lähti, ja tajusin sitten, että se taisi itseasiassa olla maalin hajua. Ehkä jonkun kotona on maalattu seiniä tai jotain?
Autolla kun menee läpi Suomen maaseutua, niin kyllä se on niin yksinäistä. Siis maaseutu.
Miksi pitää tulla sunnuntain radio-ohjelma uusintana? Uusisivat edes jotain vähän kauemmin aikaa sitten tullutta ohjelmaa.
Miksei millekään mahda mitään.
Masentavaa yksinäistä paskaa. Menen nukkumaan ja toivottavasti voin taas olla joku muu ja saada vaikka suuseksiä.
Oodi päivälle:
kaikki hyvin niin maan päällä
kuin taivaissa
serafeilla silmiä siivissään
vaan suolavettä poskillaan
galaksit ovat niin suuria
etten voi käsittää
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti