lauantai 10. elokuuta 2013

いいですか、人が撃たれたら血が流れるものなんです

"Kuulkaa, ihmistä ammuttaessa nyt vain vuotaa verta."

Sputnik rakastettuni. En tiedä tosin, miten tuo menee oikeasti suomennoksessa.

Tänään on ollut mielenkiintoisia kirjallisuuskeskusteluita E:n kanssa. Äsken katsoin televisiosta V niin kuin verikoston. Olen kyllä nähnyt sen aikaisemminkin, mutta aika kauan aikaa sitten. Sain siitä ehkä tällä kertaa enemmän irti. Haluaisin lukea kyllä sen sarjakuvankin, se on ilmeisesti Thatcher-viitteisempi.

Kuuntelen Nick Cavea Flow'n kunniaksi. 

En nyt vain voi sille mitään, että olen jossain aika syvällä. Tarkkailen maailmaa. Silmäni ovat niin auki ja sydämeni niin kiinni. Tällä hetkellä huomioin, että on erittäin kuuma.

On kirjoitettava. Silmät auki. 

On hengitettävä. Silmät kiinni.

Nukahdin ennen kuin katsoin elokuvaa ja näin unta, jossa oli amerikkalainen lihava nainen puolustamassa queer-toimintaa ja se nainen sanoi (englanniksi), että enemmän kuin se, että puoliso olisi samaa sukupuolta, sitä häiritsee se, että sen mies on sitä puoli jalkaa lyhyempi ja 40 paunaa kevyempi. Omituinen uni. En minä osaa hereilläkään mitään amerikkalaisia mittayksiköitä, että mistä hitosta ne uneeni tulivat? (Jouduin äsken tarkistamaan, kuinka paljon nuo ovat normaaleissa mittayksiköissä. Puoli jalkaa on n. 15 cm ja 40 paunaa on n. 18 kg.)

Aliarvostettu pakeneminen ja yliarvostettu asioiden kohtaaminen. 

Yhden asian sanon nukahtamisesta. Ei kannata ikinä nukahtaa omenan syömisen jälkeen. Herätessä suussa on aivan hirvittävä maku, joka ei lähde niin millään.

Oodi päivälle:
Hyväile hikistä vartaloani
Kosketa rintojani (hellästi)
Suutele kaulaani
Hivuta kätesi sinne, missä sen kuuluisi olla
Mutta älä jumalauta kahdeksalta aamulla
Idiootti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti