Vanhat autot maistuvat paremmilta täällä kaukana kaikesta.
Pakko päivittää tänne välillä kun pää tuntuu ha-ha-hajoilevan.
Lähemmäs kolme kuukautta kaukomailla ja en tiedä. Olen vaellellut temppeleitä ja pyhäkköjä ja joen varsia ja suurkaupunkeja, tavannut kaikenlaisia ihmisiä ja istuskellut yksin huoneessani. En ole kertonut kenellekään tapaamalleni ihmiselle... mitään.
Luulen, että olen aika vaikeasti lähestyttävä ihminen. Tai ehkä olen sitä ihan tarkoituksella. Ehken halua kenenkään lähestyvän minua tai lähestyä itse ketään. Ihmisseuraa kohtuullisin annoksin.
Ehkä pahinta on se, että minun on vakuutettava kaikille, että minulla on tosi hauskaa, kun kerran olen täällä. Jos olen onneton, johtuu se siitä, että olen kaukomailla. Ei. Olen onneton, koska paras ystäväni teki itsemurhan. No miksi sitten lähdit väkisin kaukomaille? Ajattelin kokeilla olla onneton eri ympäristössä.
Niin no. On täällä monia sydäntä lämmittäviä asioita. Hauskoja asioita, joita ei voi kokea kuin täällä ja nyt. Ehkä tämä puoli vuotta korjaa minussa jotain. Ainakin minusta tuntuu, että kaukana mutta elossa olevien ihmisten kaipaaminen saa minut jotenkin kiinteämmin kiinni elämään.
On lähdettävä että voi palata. Kaikki eivät voi palata. Minä voin palata.
Oikeastaan julminta, mitä minä harrastan, on treffeillä käynti. Mikä harrastus sekin nyt oikeasti on? En minä halua mitään helkkarin lämmintä ja hellää puolisoa. Ja vielä vähemmän minusta olisi sellaiseksi.
Olisin halunnut olla Sirun vierellä lopun ikääni. Ajatelkaa mitä ajattelette, mutta sitä minä halusin.
Nyt en tiedä missä minun pitäisi olla.
Olen täällä ja hengästyn kaikesta kauniista ja ihmeellisestä. Yritän elää tässä hetkessä. Vaikka kaipaus vetää sekä taakse että eteen. Mutta nyt on nyt ja vaahterat ovat punaisia.
Kaipaan niin kovasti kuitenkin omia ihmisiäni kylmässä kotimaassani.
Oodi päivälle:
joen pohjan voi nähdä
vesi on läpinäkyvää
joki on matala
korpit raakuvat
mutta kukaan ei kiinnitä niihin mitään huomiota
ne sanovat "kuolema kuolema kuolema"
kuten korppien kuuluu
mutta kukaan ei kiinnitä niihin mitään huomiota
kuten ei kuulukaan
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti